Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, augusti 31, 2008

Pengapung schlutt

Det går sådär med den ekonomiska diciplinen. Den har inte helt och hållet skenat iväg. Eller så läcker den som ett såll. Jag vet inte. Egentligen är allt jag köpt väldigt onödigt. Därmed inte sagt att det är obehövligt!

Råkade slinka förbi Bengans och inhandlade Jens Lekmans When I Said I Wanted To Be Your Dog. Han är som bomull för själen. Köpte en rutig skjorta igår. Ganska onödigt, med tanke på att jag inte längre har koll på hur många rutiga skjortor jag har. En svart topp råkade också slinka med i rena farten. Men det var en sån där tröja som man blir snygg i. Klassiskt snygg. Och så köpte jag ett par nya jeans idag. Faktiskt befogat. De andra faller samman.

Kan undra om det finns tuggben för människor? Jag behöver sysslsättning.

Inga kommentarer: