Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, augusti 21, 2008

Ingvar och hans bröte

Nu ska jag till IKEA. De som känner mig vet att första gången jag någonsin köpte något i förut nämnda varuhus var när vi flyttade till Skottland. Skottska IKEA. Idag är alltså första gången jag åker till IKEA i Sverige med avsikten att köpa något.

Jag har varit på IKEA i Sverige en gång. Vi gick igenom hela varuhuset efter att vi varit på Liseberg, bara för att jag och Matilda i huset tjatat så om att vi skulle åka dit. Vi köpte ingenting. Däremot myntades ett av familjens favoritcitat. När vi var på väg ut genom kassorna kände pappa att han var tvungen att ursäkta oss för att vi inte skulle se ut som tjuvar:
"-Vi har bara ätit köttbullar", vinkade han glatt till närmsta kassörska.

Hon tittade lite konstigt på honom. Lite.

Inga kommentarer: