Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, augusti 27, 2008

Hemmafruliv

Det faktum att jag är en kvällsmänniska framkommer extra tydligt när jag inte har några tider att passa. Ge mig en vecka och jag äter frukost till middag. Framåt 8 på kvällen börjar jag bli effektiv. Så har det alltid varit. Det är efter 10 som alla stordåd begås.


Dagens stordåd måste alltså ha varit pappershögen med försäkringsbrev, terminsbetyg från HT-04 och kvitton från Sainsbury's. Resten av papprena i högen blir kanske identifierade imorgon natt.

För övrigt verkar mina grannar väldigt tysta, eller så är väggarna otroligt välisolerade. Eftersom jag är rättså sällskapssjuk just för tillfället lyssnar jag på musik hela tiden. För var dag som går höjer jag volymen ett snäpp. Än har jag inte fått besök. Men imorgon kanske närmaste grannen kommer och knackar på? Hoppas hoppas. Han kan få äta av bullarna jag tillverkat idag.

Jag har sprungit in i kanske en handfull grannar vid det här laget. Större delen är utbytesstudenter. Igår pratade jag lite med Österrikaren i cykelbyxor. Han hade en kastrull i handen och var på väg ut genom ytterdörren. (Eventuella användningsområden för kastrullen; skyddshjälm alt. mordvapen). En italiensk dam med sin resväska i gul gladpack har även hälsats artigt på. Bra grannar, med all säkerhet.

Inga kommentarer: