Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, juli 03, 2008

Dan före dan före...

Nu är alla borden och stolarna på plats. Jag och Ellen har sopat, skyfflat och grejjat. Varit helt och hållet överens. Släpat saker. Gormat lite på varandra. Släpat lite till. Ellen har diskuterat. Pappa har hängt upp presenningar. Vi har konstaterat att det här kommer att bli riktigt riktigt bra. Sedan blev det matstress. Mamma erbjöd sig att baka tårta.

(Min mamma är guld. Pappsen med för den delen)

Så nu är nog allt under kontroll. Har för övrigt hämtat en soffa i Laholm idag. Fick låna en släpkärra och sen stal jag mamma och hennes lilla snabba Peugeot och körde iväg. Väl framme i Laholm lyckades jag backa in på garageuppfarten (!) där soffan bodde. Stilpoäng där! Det konstaterades snabbt att Laholm faktiskt är mindre än Falkenberg. Ändå en ganska gullig liten håla.

Ska snart gå och däcka i min säng. Imorgon ska det köras varor på kolonialavdelningen. Då får man köra eltruck. Det är lite coolt. Alla andra får dra runt med sina palldragare liksom. Höhö.

Inga kommentarer: