Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, april 15, 2008

Edinburgh

Nar jag vakanade imorse insag jag att jag ar ledig pa en ganska obestamd tid. Eller rattare sagt till den 9 juni eller nagot sant. Jag ar helt enkelt en turist i hogform. Inga krav, bara vara. Pa fredag gar flyget fran Prestwick. Innan dess ska andra halvan av mitt avskedjippo avklaras.

Igar satt vi pa City Cafe och skrattade lange lange. Dammsugarfisken i akvariet dar kommer bli ett bra tema i en framtida musikvideo av nagot slag. Mina fardigheter i biljard fick jag annu en gang visa prov pa. Efter det gick vi over gatan till Whistle Binkies. Klockan 22.15 och helt plostligt stod jag dar pa scenen. Tredje gangen gillt brukar det ju heta. Det spelade liksom ingen roll att jag inte hallt i en gitarr sedan jag spelade pa Maltings for tva veckor sedan. Det var bara njutning rakt igenom. Hittils storsta publiken dessutom... Toby, Alan och Michael spelade ocksa lite senare.

Morgondagen kommer att innehalla middag och Liquid Rooms.

Nu ska jag ut i solskenet. Kanske borde jag ta en promenad ner mot Leith och Brunswick Street? Eller sa hamnar jag pa en parkbank i Princes Street Gardens. Det spelar inte riktigt nagon roll vart i stan jag hamnar.

En av staderna, eller platserna, som ar hemma.

Inga kommentarer: