Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, mars 21, 2008

Bubble & Squeak

Igar var en sjukt bra dag. Efter att jag traskat runt i affarerna runt Victoria Street gick jag till biblioteket. Nar jag kom ut hade jag ett missat samtal. Det missade samtalet fick mig att springa upp for Calton Hill och tillbaka. Efter det at jag middag med en hog skottar. Cock-a-leekie soup till forratt (honsbuljong med sonderkokad potatis och lok). Toad in the hole med Bubble & Squeak till huvudratt (korv i deg och potatis, morot och kalplattar). Jag skrattade hogljutt och lange at namnen pa deras matratter. Sedan berattade jag om att vi dansar runt en lovkladd penis. Da skrattade skottarna annu mer hogljutt och annu langre at mig. Sant man bjuder pa.

De flesta begav sig mot sangen. Men jag, Mike och Alan hamnade pa the Jazz Bar. Bandet som spelade var astajta. Jag var tappa hakan-imponerad. Och tro mig: det gar att dansa till funk. Till sist akte Alan upp pa scenen med sina munspel. Vi promenerade hemat mot Leith vid lite efter 3 pa morgonen och konstaterade att, trots att det blaser, ar livet ratt bra.

Och pa onsdag kommer jag inte kunna sta still. Jag trodde att jag skulle behova vanta hela sommaren for att fa traffa dem. Annie och Lena begav sig till Manchester for ett pa veckor sedan. Men eftersom de inte har nagot speciellt for sig tar de en svang runt Edinburgh. Kan det bli battre?

1 kommentar:

Anonym sa...

Na det ar svartoppat!