Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, januari 15, 2008

Dagens glosa: Sparvagn- Trams

Nar jag vaknat slapade jag mina fotter till koket. En kik ut genom fonstret fick mig att annu en gang inse faktum: Vi bor mitt i en byggarbetsplats. Nya hyreshus 300 meter bort, renovering langre upp pa gatan och sa sparvagnsarbetet forstas. Enkelglasade fonster ar en gava fran gud. Dess tva storsta fordelar ar att de haller varmen borta och tillater det mesta av ljudet att stromma fritt.

Hur som helst fick jag for mig att titta forbi alla de vita och roda konerna pa Leith Walk. Jag gjorde veckans upptackt. Vi har ett bibliotek rakt over gatan! Tjoho! Gratis internet at folket.

Min lathet blir mer och mer patagande. Jag har allt man behover for att overleva inom pinsamt korta avstand. Bibliotek, tidningsaffarer, mataffar, 10 resturanger och en handfull konstiga sma butiker inom en radie av 100 meter. Men biljetten tillbaka till platsen dar narmaste granne bor 800 meter bort ar nu bokad. 18:e april mellanlandar jag hemma. 27:e april hoppar vi pa ett plan till Thailand.

Inga kommentarer: