Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, december 30, 2007

Spelar det nagon roll?

Jag tappade min basker pa [insatt valfri flygplats/bil/klubb/gata]. Efter det tog jag ut pengar utanfor Tesco och glomde ta pengarna. Nagon av knarklangarna pa Leith Walk blev sakert jatteglad. Nar jag klivar in pa jobbet har chefen "glomt" att betala ut mina semesterdagar efter jul, vilket gjorde att froken Fraken blev rosenrasande. Pa min rast tankte jag kopa biljetter till Street Partyt som anordnas over nyar. De for £5 var slut, sa det fick bli de for £20.

Varfor inte se det positivt.

Det fanns roda baskrar i stan. Eftersom jag, enligt de flesta inklusive mig sjalv, tappar lite av min personlighet utan min hatt, va jag tvungen att kopa en. Den ar inte fran Roda Korset och den kostade inte 25 kronor. Men anda. Red berry hat. Har jag tur akte pengarna i bankomaten in igen. Om tva veckor jobbar jag varje dag, sa pengar ska jag val kunna skrapa ihop. Tills dess: soppa pa pase och knackebrod.

Inga kommentarer: