Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, december 04, 2007

Koksgolvet is on fire

Inte for att det ar jatteaktuellt annu, men anda. I januari spelar Camera Obscura och The Twilight Sad i Glasgow. Sangaren i det sistnamnda bandet har en ja, vad ska man saga... Lat oss saga att de ar som Bob Hund. Fast Bob Hund sjunger pa skanska och Twilight Sad pa glasgowska.

Det ar ju faktiskt ingen storre skillnad.

Jag kommer nog hinna sitta pa taget fran Waverley Station till Queen Street Station manga ganger innan januari. Nasta vecka ska vi pa Bloc Party. Den 23:e finns en flygstol hem till Sverige bokad. Den 28:e ar jag tillbaka hem till Skottland bokad.

Att saga var jag hor hemma gar inte. Det ar som att leva tva olika liv. Svenska Johanna star pa stand by i vantan pa andra tider, juletider och battre tider. Skottska Johanna har helt plotsligt valdigt manga dagars ledigt och lever livet sa gott som hon bara orkar. Pa lordag ska skottska Johanna hamta tre guldklimpar pa Waverley Station. Guldklimparna har svenska Johanna lart kanna. Tillsammans ska de bli regnade pa av det skottska vadret, inte aka pa sightseeing, heja pa en och annan man i kilt och varma koksgolvet i lagenhet 2F2.

Kanske ar hemma dar ens vanner befinner sig? Oavsett om det ar Glasgow, Skane, Edinburgh eller Falkenberg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

kul att se livstecken från dig igen! började nästan bli orolig!

ang. var hemma är.. är det inte i någon film de säger "home is where the heart is" <3

Johanna sa...

Ah, jag vet.. Har varit sjukt dalig pa att skriva pa senaste tiden. Enda forklaringen ar nog att jag inte har haft tid. Jobbar som en hast, partajar lite, sover, ater. Och sa gar det runt, veckorna igenom.

Hmm... Jag kanner igen det dar! Hur ar allt med dig forresten?

Kram!

Anonym sa...

Ja jag förstår att det är mycket going on and around där borta! Men du verkar trivas! Känns alltid kul att se att du skrivit något nytt, och tänka att det finns någon långt där borta som lever livet och gör nya saker. Det är ett trevligt bryt i den gråa studietristessen som liksom ligger som en tjock grå dimma här hemma (gud vad härligt idoldyrkande jag lät där).

Med mig är det fint. Händer inte så mycket. Det går runt precis som för dig: plugga, jobba, sova, festa osv. Hur länge är det egentligen planerat att du ska vara borta? Jag känner mig sådär härligt oinformerad :D

kram!

Anonym sa...

ps. jag har kickat igång min blogg igen med ett nytt koncept som försök att inte tröttna! kika gärna in då & då! ^^ ds.

kram!

Anonym sa...

Anywhere, anywhere I lay my head gonna call my home...

Anonym sa...

eller:

Home is where the recordplayer is.

Johanna sa...

Ia: Allt tycks ga runt runt vart man an befinner sig. Hoppas du har det bra hur som helst!

Vi stannar har i Edinburgh till mitten av april. Drar hem nagon vecka for att sedan aka till Thailand en manad. Efter 27 maj ar allt oplanerat. Kan bli mera Edinburgh, kan bli vastkusten eller nagon helt annanstans. Ska kika in pa din blogg nu!

Annie: Du har sa ratt sa!