Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, december 19, 2007

Ett litet kliv for den varldsvane, ett bautakliv for mig

Hemma gjorde sig smatt paminnt igar morse. Mitt i min frukost (stor kopp te, yoghurt och rostad smorgas) kommer ett nummer som ar misstankt bekant upp pa min mobiltelefon. Svara eller inte svara. Jag har alldeles for svart att saga nej, oavsett vad det galler.

15 minuter senare tryckte jag pa avsluta.

Min svenska chef erbjod mig tva olika heltidstjanster, pa minst 1,5 ar. Avdelningsansvarig for chark eller frukt. I min hemstad. I min mataffar. Platsen jag spenderat de senaste 4 somrarna och de flesta helgerna pa.

Med tekoppen i handen sade jag lungt och stilla till rosten i telefonen:
"- Det ar ett otroligt smickrande erbjudande, men jag maste tyvarr saga nej."

Inga kommentarer: