Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, augusti 22, 2007

Nähänä, nejdå, absolut inte, aldrig i livet

Igår var jag och handlade på jobbet. Självklart kunde inte retstickan nummer ett skippa kommentaren:
"- Haha, du är ju arbetslös nu!"

Han vet inte hur mycket det sticker i ögonen. Å andra sidan är jag ju inte arbetslös än. Jag ska ju jobba på fredag. Och onsdag, torsdag, fredag, lördag, onsdag, torsdag, fredag, lördag.

Efter det är jag mellan två jobb. Näää. Snarare på resande fot. Jag blir aldrig arbetslös. För mig är arbetslösa personer sådana som sitter hemma framför datorn och käkar glass. Sånt håller ju inte jag på med. Hehe. He he... hrm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En jobbarkompis till mig uttryckte detta läge väldigt fint, vi blir nämligen arbetsbefriade ;)
Tänk dig, jaha, "vad gör du då?" "Nää, du vet, jag är arbetsbefriad"

Johanna sa...

Hahaha, helt klart bästa svaret ^^