Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, juli 10, 2007

Om att ta beslut

Socionomprogrammet på Göteborgs Universitet är det beteendevetenskapliga program som har flest antal sökande i hela Sverige. 3344 personer har sökt detta program. 139 personer är antagna. Och vet ni vad?

(Jag är en av dem!)

Jag tänker tacka nej. Hur gärna jag än vill så finns det andra saker som betyder. Saker som måste upplevas. Snart ska flygbiljetten bort härifrån bokas. Visst är den på tur och retur, det är en sak som är säker. På returen står det dock april 2008.

Mardrömmen att jag inte kommer in nästa år finns ju där. Kanske kommer det här bli det värsta jag gjort? Eller så kommer det kanske bli det bästa? Det är en chansning från min sida. Kanske är det meningen att jag ska bli socionom? Eller så är det inte alls min grej?

Man måste våga chansa för att vinna. Årets chansning heter Skottland och inte socionomplugg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till platsen men tycker du gör helt rätt!!! man är bara ung en gång och man måpste uppleva vissa saker innan man kan bli "vuxen" och ta ta i livet och plugga eller hur man ska säga=)du kommer ha the time of your life i skottland och det bli rinte samma sak att åka om några år efter plugg...så åk du med gott samvete och ta pluggandet sen!

Johanna sa...

Tänker precis som du skriver! Känns ju ändå lite svårt att tacka nej till platsen. Men det är egentligen inget tvivel om saken: Skottland blir det =)

Anonym sa...

Helt rätt! Jag tror nog du kommer in på socionomprogrammet nästa år också. Skottland kanske inte är detsamma om ett x antal år dock. De e bar'å åk!