Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, juli 19, 2007

L som i ledig

Klockan 08.00 vaknar jag med ett ryck och slås av följande tanke: JAG HAR GLÖMT ATT BESTÄLLA ROSTBIFF!

Visst är det en helt underbar känsla när man blir ett med sitt jobb? Eller inte. Särskilt inte när man blir ett med en kött- och charkavdelning i en mataffär. Idag har jag haft ledig dag. Ledig dag brukar vara synonymt med sovmorgon. Den här lediga dagen började istället med ett telefonsamtal till jobbet. Hurra.

Resten av dagen hade jag tänkt pressa på stranden tillsammans med alla semesterfirande tuister. Tyvärr tycktes Carola ha rotat fram sin största vindmaskin och ställt den på västkusten. Istället för att jobba på den rosa nyansen har jag idag ägnat mig åt följande:

  • Hundpromenad. Eller den ädla konsten att släpa ut hunden ur huset och få den att göra sina behov.
  • Joggingrunda. Eftersom hunden inte var promenadsugen fick jag rasta mig själv.
  • Pajvärmning. Jag gillar inte färdigmat. Ingen kärlek i den.
  • Musiklyssnande. Den tredje Shins-skivan och Sambassadeurs EP låg i brevlådan idag.
  • Bokning av Thailandsresa. Jag stövlade in på Ticket, sa att jag ville åka till Thailand och gick därifrån med en räkning på alldeles för mycket pengar.
  • Träffat Annie. Först hittade vi Amelie och Lena på det nya fiket på Rådhustorget. Sedan trodde jag att jag fått p-böter. P-bötern visade sig vara ett reklamblad. Vi traskade till Stålboms och fikade. Efter det cruisade vi runt på stranden och lyssnade på kopian av helgens blandskiva. Till sist landade vi hemma hos Annie. Popbandsplaner och andra filosofiska samtal är alltid trevliga.
  • Matlagning. Köttfärspanini. Mmm!
  • Telefonsamtal till Ellen och en Jägermeisterdrickande (!) mamma.

Inga kommentarer: