Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, juli 06, 2007

Kylrummet

Ska strax gå och lägga mig för att, precis som vanligt, orka med att både jobba och partaja. Det är så det kommer att funka den här sommaren. Just för tillfället händer alltså ingenting exalterande eller superspännande. Om ni inte vill ha detaljer från mitt jobb då?

Dagens mest minnesvärda händelse var nog följande konversation i en av kylarna på jobbet:
"- Plocka av din ost från min salladspall, NU!" (efter tredje gången finns det ingen anledning att leka artig)
"-Öhhh. Ehhh. Okej."

Väl vid ost och salladspallen:
"-Det är ganska mycket ost." säger Herr Ostansvarig med en vädjande blick.
"-Ja, det ser så ut." säger Fröken Chark-, sallads- och brödansvarig. Herr Ostansvarig får en blick som säger att jagminsannintegårattförhandlamedplockaavostenförhelvete.
"Ge mig 5 minuter. Är det ok?"

Efter 5 minuter är två holländska ostar avplockade. Jag får helt enkelt hjälpa till med osten. Och eftersom jag inte tycker om pinsamma tystnader är jag jättebra på att kallprata:
"-Jobba i helgen?" startar jag konversationen med.

Helt plötsligt går det väl styrda kallpratet över styr och blir varmprat från Herr Ostansvarigs sida:
" Jaha! Så du ska ut i helgen? Vart brukar du gå? Jag har nog aldrig sett dig ute!"


Kallprat in kylrummet= ok
Varmprat in kylrummet= not ok

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir mycket glad. Herr Ostansvarig^^
Låter som något man kan döpta sitt barn till^^

Anonym sa...

håller med sånt prat på jobbet blir mest pinsamt!! synes!

Johanna sa...

Hahaha, jag hade då inte döpt mitt barn till Herr Ostansvarig! Men du gör som du vill ;)


Visst blir det mest pinsamt... Man kan inte funka med alla, och vissa kommer alltid att bara vara arbetskamrater.

(Arbetskamrater?!? Jag har gått och blivit gammal...)