Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, juli 11, 2007

Kalas

Herrejävlar. Gåshud deluxe. Jag var först lite småskeptisk till Way Out West. Småskeptisen har nu vänts. Jag har lyckats bli ledig från jobbet på lördagen. Jag har även bokat Göteborgs två, i princip, sista lediga sängar mellan lördagen och söndagen.

Allvarligt talat: Efter dagens bandsläpp vill jag vara där. Varenda minut. Hela tiden. Spelschemat är inte uppe än, men ni kan ju föreställa er sannolikheten att alla band jag vill se spelar på lördagen...

Jag är imponerad. Voxtrot för guds skull! Jag hittade dem innan deras skiva ens funderat på att ta sig till Sverige. Och nu får Way Out West för sig att boka dem. Och så Tough Alliance. Och på P3-snurarhelatiden Florence Valentin. De vet uppenbarligen hur en festival ska vara. Lite lagom nytänkande och vågad. Fräscha artister som är på uppgång, men även en del tyngre namn att grunda med.

Hoppas hoppas att jag får ledigt på fredagen också. För när Göteborg bjuder på tårtkalas i augusti, då vill man inte bara ha halva tårtan.

3 kommentarer:

Elin sa...

Åh, jag vill också åka! Men tiden faller inte samman så bra med pengar och tid, tyvärr.

Det är liksom inte alltid man kan åka 80 mil för att gå på festival, hur gärna man än vill.

men Tough Alliance liksom.. Suck, sjung lite åt mig också va=)

Och (hjälp vilken lång kommentar!) jag gillar din blogg btw =)

Anonym sa...

Vem är det som har lyckan att få en av de sista två sängarna? Systern?
Jag är sjukt sugen på att sjukanmäla mig på jobbet och beställa tågbiljetter. Jag menar REGINA SPEKTOR! Architecture in helsinki! New young pony club! Devendra Banhart! Hives! Peter Björn & John! Det finnsingen end på härligheterna!

Johanna sa...

Annie: Ellen från fjällen anmälde sitt intresse efter att hon fått reda på att Regina Spektor och Lily Allen ska spela. Småsystrarna har vi tänkt lämna hemma. Och det är helt sinnes bra artister!! Kan bli hur bra som helst.

Alce: Kul att du hittat hit :) Besök och långa kommentarer är alltid välkomna! Själv bor man ju i alla fall på västkusten, så jag är ju i Ggb på mindre än en timma. Ska hälsa Tough Alliance ^^