Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, maj 04, 2007

Sökes: Steril bostad

Jag är i akut behov av en bostad. Efter att alla i familjen, en för varje dag sedan i tisdags, har lagt i backväxeln i matspjälkningsapparaten, känns det lagom lockande att bo kvar hemma. Idag är det dessutom fredag. Jag förväntas helt enkelt följa resterande familjemedlemmars exempel. Det ser ju snyggt ut i statistiken. Mor: tisdag, far: onsdag, syster: torsdag och Johanna: fredag. Tyvärr kan jag inte spy. Eller jo, det kan jag nog. Det är bara det att jag inte kommer ihåg när jag gjorde det sist.

Jag har klarat det förr. Sist vi hade den aggressiva varianten av magsjuka i huset var jag den enda som klarade sig. Heja heja, liksom. Men det krävs ju en del åtgärder för att lyckas med denna bedrift. Följande åtgärder har vidtagits:

  • Intag av måltider på udda platser. Frukosten intogs både igår och idag på min säng till Acid House Kings Will you love me in the morning. Fönstret öppet och dörren mot pesten stängd. Underbar start. Tänk positivt.
  • Resterande måltider intas på altanen. Blåsten tar bort alla äckliga bacillusker. Typ.
  • Om det känns jobbigt att laga mat till ljudet av hulkningar: Åk till McDonalds. Det gjorde jag. Donkan kan kännas lite halvsunkig i vanliga fall, men igår kväll var det himmelriket.
  • Akta alla farliga handtag. Ta i eventuellt pestsmittade indredningsdetaljer med ett papper.
  • Närma dig under inga omständigheter den toaletten med varningstriangeln.
  • Använd inte handdukar att torka händerna på. Papper är det enda som duger.
  • Om du måste kommunicera med någon smittad: släng en sjal runt ansiktet och inta ett säkerhetsavstånd på minst 2 meter.

Jag har alltså en utarbetad plan. Förhoppningsvis hjälper den även denna gång. Nu ska jag späda på det positiva tänkandet med en liten tur i naturen. Ekologisk statistik ska föras över två vattenhål. Det är bara att dra på sig stövlarna, plocka fram håven och börja studera de små liven. Bildbevis kommer att dyka upp.

Inga kommentarer: