Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, maj 05, 2007

Fältbiologen goes: Mmm, yummie!

Jag hittade tre sorters mygglarver i en pöl i skogen igår. Det finns mygglarver som ser ut som mikroboaormar. Och så finns det vanliga mygglarver. Och så finns det ju mygglarver som andas vid ytan. De ser ut som svarta räkor.

Räksallad till kvällsmat igår.

Behöver jag tala om för er att jag gått och blivit äckelmagad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

okey, that is just NASTY! äckelmagad som man är blir det nästan lite kväljningsvarning här alltså. yuck!

Johanna sa...

Fatta om det var äckligt!! Som om det inte räckte med att hela familjen (utom jag då) gått igenom värsta magsjukan... Hoppas jag slipper fiska mygglarver igen.