Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, maj 16, 2007

Dagens Låtar

Jag har inte tid att blogga. Bara för det får bli en lista idag. (Inte tid att blogga var det...)

  1. Shout Out Louds- A track and a train. Det är eftertänksamt, ensamt och lite förvirrat. Men det är bra. Jag gillar när Bebban också får sjunga.
  2. Voxtrot- The start of something. Det är mycket lördagnatt. Först tänker man bara; dans! Men efter att ha läst texten inser man att första versen säger för mycket.
  3. Peggy Lejonhjärta- Att dansa och slåss. Jag har bankat igång min skiva med Peggy Lejonhjärta igen. Höstens sönderspelning gjorde att skivan fick en välbehövlig paus. Hur som helst är det fortfarande jeans, gymnastikskor, poeter och nätter.
  4. Klaxons- Golden skans. Jag skulle ju inte börja lyssna på dem. Det var ju inte min grej. Saker blir dock inte alltid som man tänkt sig... Så, varför inte?
  5. Sambassadeur- Between the lines. Fram med fluortabletterna. Det här är sött.
  6. Monastir- Wasted. Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker om den här låten eller inte. Något gör att jag måste spela den igen och igen, bara för att komma på vilken sida jag ska ställa mig på. Ibland blir den för mycket, ibland sitter den perfekt.

2 kommentarer:

Annie sa...

The start of something låter väldigt mycket the smiths tycker jag.

Johanna sa...

Det får jag nog ta och hålla med om! Inte för att jag tänkt på det, men nu när du säger det så :)