Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, mars 14, 2007

Lars-Göran, Gerd, Bert-Henry, Anna-Maja, Kalle, Lennart, Olle, Stina, Jöns-Åke, Märta, Asta, Gunnel och Konrad

Jag har två timmars schemalagd lektionstid i veckan med dessa små varelser. På en den korta tid vi spenderat tillsammans har jag och mina 13 små physalisplantor lyckats utveckla en mycket nära relation. Vi sörjer de två frön som inte kommit upp, men än finns det hopp om att de inte drunknat i myllan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad mysigt att pyssla med plantor! det verkar så rogivande ^^
och AAARGH! jag såg just att jag missat havla NCIS som började för 30 min sedan! tabbe!

Johanna sa...

Hehe, det är hur mysigt som helst! Skönt att inte bara göra ansträngande saker i skolan :)

NCIS? Nu är jag inte med. Vad står det för? Jag kollar inte så mycket på tv, så just där är jag rättså efter ^^

Anonym sa...

haha det kan jag tänka mig! jag borde skaffa mig något sådant där o pyssla med, o inte just i skolan kanske. typ, läsa? jag har hört att man blir intelligent/intellektuell av det? hehehe.

NCIS = Naval Criminal Investigation Service. typ som CSI (du vet på 5:an :P) fast med Marinen typ. o inte riktigt lika satsigt. usch jag tittar alldeles för mycket på tv :D

Johanna sa...

Det är nervlugnande att se när växter växer! Samma effekt får man nog genom att läsa böcker, samla på sten eller fotografera.

Haha, tv:n är ju också rätt lugnande ibland. Om man lyckas hitta något givande program alltså :P