Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, december 09, 2006

One night to be confused

Plötsligt har världen börjat öppna sig. Någon har tagit bort tejpen från nyckelhålet och man ser ljuset. Det är starkt och sticker rätt mycket i ögonen, ändå kan man inte låta bli att kika på andra sidan med vidöppna ögon. Ljuset håller mig vaken om natten. Jag tänker mycket. Drömmer mycket. Funderar på lösningar. Tänker att jag helst vill ta allting som det kommer. Se världen. Lära känna ny människor. Uppleva saker. Få hjärtat krossat några gånger. Skaffa ett kreativt jobb.

Just för tillfället är det ljuset som gör mig glad. Samtidigt får jag vissa kväljningskänslor. Ska jag lämna det här? Det enda som håller mig kvar just nu är ett fåtal personer. Men just den lilla skaran är mitt nuvarande liv. När man kollar på ljuset i nyckelhålet blir det dunkla rummet man står i mycket mörkare. Skrämmande. Riktigt skrämmande.


Heartbeats är... underbar.

Inga kommentarer: