Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, december 14, 2006

Moralpolisen

Om folk får beskriva mig med ett par få ord blir det: snäll, snäll, rolig, glad, snäll, smart, snäll, klok och snäll. Det är precis vad jag är också. Oftast är jag snäll och vill inte göra folk illa. Smart är jag ibland, glad och rolig händer också. Men bara för att jag är snäll och glad tolererar jag inte hur mycket som helst. Jag kan faktiskt bli arg också.

Jag har aldrig käftat emot förut, aldrig dragit upp något. Det är nog slut på det nu. Så här nära har jag aldrig varit ett öppet gräl ibland folk. Visst är det ett tecken på att vi känner varandra rätt bra, lite syskonaktigt grälande som är på vippen till dödligt seriöst. Samtidigt kan jag inte låta bli att ifrågasätta varför vi är såpass bra vänner. Man måste nämligen dela ett par grundläggande värderingar för att kunna lita på varandra. Att vara ärlig och inte fuska hör t.ex. till mina grundpelare.

Rätt och fel fröken Fräken.

Inga kommentarer: