Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, oktober 19, 2006

Suburban Kids With Biblical Names

Jag höll på att få en hjärtattack idag när min nya, otroligt begagnade, cd-spelare åt upp min Suburban Kids With Biblical Names-platta. Enligt pappa var det bara av- och påknappen som fattades. Tjoflöjt liksom. Var hos Radiodoktorn för att få den inklämd i bilen. Sedan fick jag personligen se min skiva repas när den kämpade för att komma ut, ratch-ratch. Mitt lilla indiehjärta liksom vrängde sig ut och in och skrek. Sedan fick Radiodoktorn ta fram en tång och dra ut skivan. Kalla kårar och mindre panikångestattacker innan jag kom hem och upptäckte att den faktiskt gick att spela. Även om den är lite lätt krasad i kanten.

Har liksom råkat utveckla ett förhållande till den där lilla skivan. Ett fullständigt omkullvräkande och fluffigt kärleksförhållande. Kan inte vara utan den.

Inga kommentarer: