Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, oktober 22, 2006

7 sorters kakor och 5 syskon

Familjen Envis, eller delar av trädet Envis, hade födelsedagskalas för farmor igår. Alla har sina särarter och drag som gör dem till vad de är. Men mest är de fruktansvärt Envisa. Sega som vindpinade tallar. En del av familjen Envis är ständigt EU-hatande och Norgeälskande (Norge är ju inte med i EU, JAAAA, Heja Norge!!). Häng de jäklarna som kom på att vi skulle gå med i EU. Värva gärna hela familjen Envis till Rädda Sverige från Det Stora Odjuret. Resten av familjen Envis är inte särskilt intresserade av värvningsarbetet som numera snart firar diamant.

Andra delar av familjen Envis är duktiga. Otroligt duktiga. Till min fasan håller jag på att bli den nya lilla Gödgrisen. Någon att hoppas på nu när det inte gått lika bra för andra. Du är så lik snutteknodden, och så duktig! I Familjen Envis är det fruntimmrena som blir något. Rejäl är förnamnet och Ordentlig efternamnet. Rejäl utbildning, ordentligt hushåll, många barn och brinn för stora frågor. Högt uppsatt inom något kommunalt, ordförande i den lokala Centerpartiavdelningen, fågelskådning på helgerna, storbak varannan vecka. Visst. Det kan hända att allt det där förväntade blir jag, men antagligen aldrig.

Under ytan på allt engagemang och envisheten finns sådant man inte pratar om. Sådant som är hemligt. Det som man inte pratar om finns inte. Hysch. Jag är helt enkelt inte sån. Släppa bomber kan jag göra, när det verkligen behövs.

Jag har planer.

1 kommentar:

heddacarolina sa...

Inte Centerpartiet, snälla! Fast just det ja, det har du ju redan kommit på ;) Jag är förvirrad...