Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, augusti 20, 2006

Aldrig nöjd

Så kommer hösten och färgar allting svartvitt igen. Jag brukar faktiskt gilla hösten. Varma halsdukar, hala löv, fika på Falkmanska, regn, mys och värmeljus. Men idag. Näe. Det är augusti och jag firar redan höst. Totalt nere. The botten i nådd.

Sommarlovet existerade aldrig riktigt, körkortet är fortfarande inte i hamn, min gitarr låter som en sån där äggskivare för att de nya strängarna är alldeles för tunna, allt är grått, Astrid är inte hemma, har fortfarande inte målat om mitt rum, jag är ensam, orkar inte prata med någon och imorgon börjar skolan. Blä.

Men det går faktiskt göra något åt det mesta.

Inga kommentarer: