Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, juni 08, 2006

Tema: Splittrad

Fullständigt splittrad. Kluven och isärdragen. En del av mig skriker. Den är trött på människor. Sådana som ibland är vänner och gulligull och du är så viktig och blablabla, men som för det mesta inte är glada för min skull. Som älskar att sticka mig i ögonen. Bara så att det blöder så mycket att det inte syns. Det skulle ju vara hemskt om någon fattade. De sticker alltid så lite att man aldrig får chans att skydda sig eller stå rakryggad. Att jag först nu inser att ni inte är som jag. Eller så är det jag som inte är som er. Vet inte vem som dragit åt vilket håll. Jag förstår liksom inte. Kan vi inte bara ta hand om varandra? Varför måste det alltid handla om att var smartast, bäst och vackrast?


En annan del av mig skriker också. Fast inte på det där jagärtrött-viset. Det är ju snart Hultsfred! Allt är fixat. Tält, gummistövlar, nudlar, fruktcoctail, cider, öronproppar och riktigt trevligt sällskap. Har lärt känna hattifnattarna till resesällskap mycket bättre nu. Nästa vecka kan nog bli årets bästa. Kan dock få hård konkurrens från 18-årsdagen och ev. körkortsdagen. Eller nä. Det finns inte mycket som kan slå Hultsfred.


Just det ja... Festivalflagga var det.





Have you ever had the feeling no one really knows what you’re all about
And when you try to show them
They all have things to do tonight
Tonight

Inga kommentarer: