Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, juni 11, 2006

Kent goes Hultsfred

Den här versionen av Innan allting tar slut är hur fin som helst! http://youtube.com/watch?v=2vSQ_LLms3k&search Och snart är det kentkentkent igen. Känns som om Hultsfred-konserten kommer bli ännu bättre än Frihamnen förra året. Har dock ett par krav på låtar som jag vill höra live. Eller inte krav. Eller jo.


1. Vinternoll2- Kanske lite mycket begärt att få höra en av deras vintrigare låtar mitt i juni. Men det är faktiskt en av deras bästa. Hela låten, varenda textrad och älskade gitarrslinga, är extas.

2. Socker- Den här låten byggs succesivt upp på ett vis som få kan efterlikna. Den ensamma klinkande pianoslingan i början, som övergår i det stora kentlokomotivet i refrängen. Man känner sig inte annat än genomblåst. Andra versen är så. Så klockren.

3. Den döda vinkeln- Lite mystisk låt som av någn anledning bitit sig fast i mig. Rysningarna längs ryggraden sprider sig. Och ja, jag fällde nog ett par tårar sist.

4. Kevlarsjäl- När kommer ordet kevlarsjäl in i SAOL?

5. Stenbrott- Önskar verkligen att de köra ett par låtar från första skivan. Lite mer ofixat, lite mer rätt fram och hungrigt.

6. Livrädd med stil- Käftsmocka och skönt kaxig.

7. Musik non stop- Vad vore en kentkonsert utan Musik non stop?

8. Om du var här- Det här var nog låten som fick mig att öppna ögonen. Klart jag vill höra den!

9. Utan dina andetag- Ska det spelas någon lugn låt så är det den här som ska spelas. Tyst, fint och skört.

10. 747- Behöver egentligen inte skriva upp the Avslutningslåt. Den är liksom given. Och snälla, spela inte Mannen i den vita hatten sist.



Gud. Jag kommer få ångest över det här. Och ändra listan. Hur svårt som helst att välja.

Inga kommentarer: