Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, maj 08, 2006

Mitt nya liv

Okej Johanna, face it. Du är pollenallergisk. Inte så mycket, men tillräckligt för att dina ögon ska klia så mycket att de antar en lätt rödsprängd karaktär. Måste dra mig iväg till doktorn, annars överlever jag inte sommaren. Får knapra sådana där Clarityn eller vad de heter så länge. Men jag tror de hjälper. Det var inte så farligt att spela fotboll idag, trots att vi låg på gräsmattan och krälade.


Tränaren jag var duktig som libero i lördags. Han trodde inte jag skulle fixa det, men där fick han! Fast det är inte så speciellt kul att vara det. Man får inte vara med lika mycket i spelet som när man är mittback. Annars är jag nästan defensiv mittfältare liksom. Dessutom har han kommit på att jag bara rensar med vänsterfoten. Jag som alltid varit så högerfotad... Gick runt (sprang runt då) och funderade hela träningen på det. Och ja, jag skjuter alltid upp bollen med vänsterfoten från straffområdet. Eftersom jag är en sån där "naturare" så har jag genast en teori om varför jag plötsligt kan skjuta med båda fötterna. Först trodde jag att jag fått någon läskig hjärntumör i vänster hjärnhalva. För vänster hjärnhalva styr väl höger sida? Tror jag... Äh, skit samma. Men eftersom det är vänster fot som funkar bättre nu så måste det vara något med min högra hjärna. Enligt Matilda är det den estetiska hjärnan. Den andra är den logiska sidan. På något sätt symboliserar alltså mina fötter min kluvna personlighet. Om man nu ska kategorisera mig så är jag väl hälften estet och hälften naturare. Att jag inte kommit till insikt förut! Mohaha. Från och med idag börjar mitt nya liv som tvåfotad och stolt, splittrad, människa. Eller nått.



Obidoooo, jag vill ju va som du u uuu.


Johanna- Tvåfotad (ofrivillig) fanclubsinnehavare utan den blekaste aning om vilken tröja hon ska ha imorgon.



Imorgon är det nationella i engelska. Igen. Snart är det bye bye, so long, auf Wiedersehen, Hej då till det ämnet. En månad till. Håll ut.


The Flying Dandruffs

Inga kommentarer: