Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, april 10, 2006

Tisdagfredag

Vilken märklig dag. Det är tydligen måndag idag. Men spirituellt (ojojoj, själadjupt) känns det som en blanding mellan tisdag och fredag. Mystiskt. Dagen började med att jag skulle ge igen på min familj för att de tycker jag alltid måste stressa när jag ska till bussen. Jag kan inte hjälpa att jag är så sjukt morgontrött och att det tar 50 minuter för mig att vakna på?!? Det är era gener, erat fel. (Pappa tillkännagav att farfar höll på att bli galen på honom när han var tonåring. För att han var, just det, sjukt morgontrött). Jag blev faktiskt färdig 7 minuter i sju idag. Mycket tid över tänkte jag. Då kan jag sminka mig! (Har aldrig tid med mer än mascara annars). Vilket resulterade i att jag blev färdig 07:04. Obesevera att bussen går 07:08. På de fyra minuterna faktiskt han springa och hämta cykeln, cykla 800 meter, låsa cykeln och springa till busshållplatsen. Lyckat Johanna.

Imorgon ska jag faktiskt vara i tid till bussen. Ska cykla ända till Ätraforsdammen med gitarren. Kanske ska man ta med sig kameran och fota min väg till bussen? Typ fotbollsplanen, ån där farfar brukade fiska lax varje morgon klockan 7, kraftstationen och badplatsen. Om jag har tid alltså.

Nu vill Matilda sova. Inget mer bloggande alltså. Men natti på er!

Inga kommentarer: