Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, mars 10, 2006

Rosa

Vilken morgon. Århundradets kallaste natt! om man får citera Rudolf Andersson. Eller inte. fysikhelvetet har spökat i huvudet nu jättelänge. Cyklade till busshållplatsen med Matildas gröna Skepshultcykel. Den är lika trög som.. typ sån där ketchup som man inte kan få ut ur flaskan. Heinz tror jag den heter. Men de kanske ha bytat flaska? Nåväl. Cykeln var trög, inte alls lika bra som min. Min är för övrigt instängd i grannens ladugård. Dörren går inte att öppna. Massor av is och snö i vägen.

Kom i alla fall till skolan till sist. Gjorde fysikprov i 3 timmar. Blurk. Sen gick jag och solade, Lite småläskigt, har aldrig gjort det innan. Ska bli brun nu hade jag tänkt. Ladda upp inför semestern på påsklovet. Så nu är jag lite lätt rosa. För er som inte visste det är jag typen som behöver heltäckande kroppsstrumpa på stranden om jag inte vill riskera att se ut som ett vandrande stoppljus. Nu säger min mamma att jag borde sova. Jag ignorerar det lite till.

Ikväll har jag snackar i telefon. I massor. Imorgon är det träningsmatch mot Harplinge. Jag ska vara mittback. Asläskigt. Högerback känns lite mer hemma. Men vad gör man inte när alla flyr fältet? Partaja lite imorgon också, skojsigt värre!


Du får inte hålla på och bryta armarna Mimmi! Dumt.

Inga kommentarer: