Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, mars 18, 2006

Hej tonartshöjning

Idag har jag ingenting inplanerat överhuvudtaget. Därför har jag planerat ett par saker jag borde göra. Det behöver ju inte betyda att de blir av, men har man tur kanske jag hinner.

  • Byta strängar på stratan - Lycka till Johanna. Heter man Matilda får man nog hålla sig borta, man närmar sig på egen risk.
  • Måla hyllan i datorrummet- Knappast troligt att jag hinner. Det måste i alla fall göras. Och det verkar inte som någon annan tänker göra det.
  • Sortera pappershögen som ligger på pallen vid elementet- Två månaders ihärdigt utskrivande av texter, tabs och ackord har gett utdelning. Gud vad härligt!
  • Plugga matte/fysik- Stackars Bosse blev nedröstad av en hel klass som ville kolla på estetföreställningen. Men eftersom min attraktion till matte/fysik är lika stor som öhh.. en strömmings längtan till öknen, så lär jag inte ens försöka leta rätt på min miniräknare.
  • Bädda min säng- Mm. Kanske.



Förhoppningsvis tänker jag bojkotta schlagerfinalen ikväll. Lätt illamående känslor brukar uppstå när man ser Carola och Co. inklämda i paljettklädda fodral framförandes klämkäcka melodier och texter som associerar till att allt är SOOOOOLSKEN, STOOORMVIND, BANAN och KAFFEGÖK. Och just det.. Sa jag tonartshöjning? Hujedamig. Den dan jag sitter där framför tv:n med min stickning, morgondagens bingolott, skorpor och kaffe, en katt och en "Hem ljuva hem"-tavla fasar jag för.

Nej. Strängbyte var det. Måste duscha först bara. Förresten är Josh Rouse väldigt bra. Och Marit Bergman. Och Håkan.

Inga kommentarer: