Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, februari 06, 2006

Snö i ögonen

Haha, vilken konstig dag. Kändes som om jag vakande upp i en liten bubbla. En sån där liten glaskula med snö i. Fast det var lite tvärtom. Snön var utanför den lilla glaskulan. Alla var så himla uppe i varv. Mammor och busschaffisar verkade som om de skulle få hjärtattacker. Det går inga bussar hem till mig när det är så här mycket snö. Säger det er något om var jag bor? Hej då snön. Seklets värsta vinter. Typ.

Väldigt läskigt. Sitter och skriver i min lunardagbok. Känner plötsligt för att länka till min kära vän Heddas blogg. I samma sekund som jag skriver dit länken kommer de ett meddelande på msn: "Jag försökte länka till din blogg nu, hoppas att det funkar." Lite telepati. Bloggen innehåller en otroligt vacker beskrivning av marsvinen Compaq och Virus.
http://solskenspartikel.blogspot.com

Ingen träning ikväll. Ganska skönt. Hade ändå bara halkat och slått mig. Ska nog försöka göra mig av med lite av mina aggretioner mot snön och hoppa lite på den.


Angående den ekonomiska krisen: Johanna känner att hennes materialistiska sida tagit över. Sad but true. Lista över tilltänkta ekonomiska investeringar inom den närmsta framtiden:

  • Nya jeans
  • Nya strängar (Akut)
  • Nya skor
  • Körkort (Förhoppningsvis Päronbidrag)
  • Stålsträngad gitarr
  • Ett dussin konserter
  • Hultsfred (Kanske, om man har tur)
  • Cd-ställ (Bokhyllan svämmar snart över)

Skulle egentligen klara mig utan alla ovanstående saker. Slåt mig när jag tänker på det. Men det är alltid bra att ha något att sträva efter. Särskilt i sommar. Hoppas jag får sitta i kassan i år. Orka en sommar till bland kotletter, blandfärs och grishjärtan.

Puss hej

Inga kommentarer: